AKTUALIZACJA 17.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

Informujemy, że od dnia dzisiejszego każdy przekaz wysłany na Ukrainę można również wypłacić w Polsce, a także w Słowacji, Mołdawii, na Węgrzech i w Rumunii.

W aplikacji WUPOS powinna pojawić się do wypłaty tylko waluta lokalna (PLN). W przypadku gdyby dostępna była inna waluta np. EUR, USD lub obie waluty prosimy dokonać wypłaty wyłącznie w walucie lokalnej (PLN).

 

Należy pamiętać, że to ulepszenie jest rozwiązaniem tymczasowym, dlatego o wyłączeniu poinformujemy z wyprzedzeniem.

AKTUALIZACJA 14.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

W związku z obecnym kryzysem uchodźczym, w którym dziesiątki tysięcy osób z Ukrainy codziennie przekracza granicę z Polską, Słowacją, Mołdawią, Węgrami i Rumunią, Western Union podjęło decyzję o czasowym zniesieniu kurtyny wypłat przekazów w aplikacji WUPOS.

Oznacza to, że każdą transakcję wysłaną z kraju na całym świecie na Ukrainę można wypłacić w Polsce (w PLN), Słowacji, Mołdawii, na Węgrzech oraz w Rumunii.

Jest to rozwiązanie tymczasowe. Western Union poinformuje z wyprzedzeniem o jego wyłączeniu.

 

AKTUALIZACJA 14.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

Przesyłamy ważne informacje na temat przekazów Western Union w Rosji i na Białorusi. Poniżej link:

https://ir.westernunion.com/news/archived-press-releases/press-release-details/2022/Western-Union-Suspends-Operations-in-Russia-and-Belarus/default.aspx

  • OD 21.03.2022 NIE BĘDZIE MOŻLIWE WYSYŁANIE PRZEKAZÓW PIENIĘŻNYCH DO ROSJI I BIAŁORUSI
  • OD 23.03.2022 NIE BĘDZIE MOŻLIWE WYSYŁANIE PRZEKAZÓW PIENIĘŻNYCH Z ROSJI I BIAŁORUSI
  • OD 24.03.2022 NIE BĘDZIE MOŻLIWE WYPŁACANIE PRZEKAZÓW W ROSJI I BIAŁORUSI

 

Od 12 marca 2022 r. przekazy pieniężne Western Union (zarówno wpłaty jak i wypłaty) w Rosji są dostępne tylko w rosyjskiej walucie lokalnej.

 

AKTUALIZACJA 14.03.2022r.

Szanowni Państwo,

Przekazujemy dwie ważne informacje na temat aktualnych inicjatyw w zakresie wsparcia uchodźców z Ukrainy.

  1. Przekazy na Ukrainę z opłatą 0 PLN:
  • będą kontynuowane do 31 marca 2022r. włącznie (dotyczy wszystkich produktów i kanałów sprzedaży)
  1. Równolegle, z uwagi na dużą liczebność migracji uchodźców z Ukrainy do krajów Europy Zachodniej, uruchomiony został dodatkowy pricing na przekazy przychodzące do Polski:
  • pricing ten działa inaczej niż ten wskazany powyżej w punkcie 1
  • dotyczy wyłącznie przekazów wysyłanych z tzw. promo codem – kodem promocyjnym. Tylko użycie promo code’u podczas wysyłania przekazu obniży opłatę za przekaz. Przekazy wysyłane bez użycia kodu promocyjnego do Polski będą podlegać pobraniu opłaty wg. bieżącego cennika
  • pricing z promo codem obowiązuje do 20 marca 2022r. włącznie i obejmuje głównie kraje przyjmujące uchodźców: Polskę, Słowację, Węgry, Mołdawię i Rumunię.

 

AKTUALIZACJA 10.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

Informujemy, że Western Union podjęło decyzję o wyłączeniu zerowej opłaty za przekazy krajowe. Przekazy przesyłane wewnątrz Polski będą realizowane wg. standardowego cennika dla przekazów krajowych.

 

AKTUALIZACJA 07.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

Informujemy, że od 5 do 18 marca 2022 przekazy pieniężne Western Union wysyłane na Ukrainę będą realizowane bez opłat. Zniesienie opłat dotyczy wszystkich produktów tzn.:

 

  1. Przekazów gotówkowych (C2C – Cash to Cash – Money in Minutes)
  2. Przekazów na rachunek bankowy (D2B – Direct to Bank)
  3. Przekazów na kartę (D2C – Direct to Card)

 

Inicjatywa ma charakter ogólnoświatowy i będzie trwała przez kolejne 14 dni kalendarzowych. Dotyczy to także kanału digital WU tj. transakcji wysyłanych poprzez stronę internetową oraz aplikację Western Union.

Dodatkowe informacje dotyczące usług na Ukrainie:

  1. Wypłata przekazu gotówkowego (C2C):
    • dostępność usługi – zgodnie z aktualną informacją dostępną w WUPOS usługa może być niedostępna w niektórych placówkach. Wypłata jest możliwa w otwartych placówkach, które dysponują gotówką
    • wypłaty realizowane są tylko w hrywnach
    • dodatkowo, w przypadku klientów posiadających rachunek bankowy w Ukrainie w: Privatbank, Universal Bank (Monobank) oraz Accent Bank istnieje możliwość wypłacenia przekazu bezpośrednio na rachunek bankowy poprzez platformę bankowości internetowej lub mobilnej tych banków.
  2. Przekaz wysyłany na rachunek bankowy (D2B):
    • przekaz zostanie przelany bezpośrednio na wskazany rachunek bankowy bez konieczności wykonywania żadnych dodatkowych czynności przez wskazanego odbiorcę
    • rachunek zostanie uznany środkami w ciągu 24 godzin (dzień roboczy) w przypadku rachunków prowadzonych w Privatbank oraz do 2 dni roboczych w przypadku rachunków prowadzonych przez inne instytucje bankowe
  3. Przekaz wysyłany na kartę płatniczą (D2C):
    • informacje jak w przypadku D2B

 

Ponadto informujemy, że w tym okresie Western Union zdecydowało o wprowadzeniu zerowej opłaty na przekazy przesyłane wewnątrz Polski (tj. przekaz krajowy). Wynika to z faktu, że na terenie Polski mieszka wielu obywateli Ukrainy i środki są przesyłane do placówek we wschodniej części Polski.

 

AKTUALIZACJA 04.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

Przesyłamy aktualizację wiadomości z 02.03.2022.

Od 3 marca 2022 r. detaliczna wysyłka przekazów WU z ROSJII tylko z POCZTY ROSYJSKIEJ do: ALBANII, ANGUILLI, AUSTRALII, AUSTRII, BELGII, BRYTYJSKICH WYSP DZIEWICZYCH, BUŁGARII, KANADY, CHORWACJI, CYPRU, CZECH, DANII, ESTONI, FINLANDII, FRANCJI, NIEMIEC, GRECJI, WĘGIER, ISLANDII, IRLANDII, WŁOCH, JAPONII, KOREI, ŁOTWY, LITWY, LUKSEMBURGU, MALTY, MONAKO, CZARNOGÓRY, HOLANDII, NOWEJ ZELANDII, IRLANDII PÓŁNOCNEJ, NORWEGII, POLSKI, PORTUGALII, RUMUNII, SINGAPURU, SŁOWACJI, SŁOWENII, HISZPANII, SZWECJI, SZWAJCARII, TAJWANU, STANÓW      ZJEDNOCZONYCH, WIELKIEJ BRYTANII została reaktywowana.

 

AKTUALIZACJA 04.03.2022 r.

Szanowni Państwo,

W związku z zaistniałą sytuacją na Ukrainie nadal możliwe jest przesyłanie pieniędzy na konta bankowe odbiorców za pośrednictwem usługi Direct to Bank, który jest obsługiwany przez dowolny prywatny bank m.in. Privatbank i Monobank na Ukrainie.

Przekazy D2B wysyłane z Polski na Ukrainę obsługiwane są w czasie rzeczywistym z Privatbank. Z dowolnie innym bankiem w ciągu dnia transakcji + 2 dni robocze

 

AKTUALIZACJA 02.03.2021

 

Szanowni Państwo,

Chcemy podzielić się z wami aktualizacjami otrzymanymi od Western Union w odniesieniu do obecnej sytuacji politycznej.

Od 1 marca 2022 r. przekazy wysyłane z ROSJI do: ALBANII, ANGUILLI, AUSTRALII, AUSTRII, BELGII, BRYTYJSKICH WYSP DZIEWICZYCH, BUŁGARII, KANADY, CHORWACJI, CYPRU, CZECH, DANII, ESTONI, FINLANDII, FRANCJI, NIEMIEC, GRECJI, WĘGIER, ISLANDII, IRLANDII, WŁOCH, JAPONII, ŁOTWY, LITWY, LUKSEMBURGU, MALTY, HOLANDII, NOWEJ ZELANDII, NORWEGII, POLSKI, PORTUGALII, RUMUNII, SINGAPURU, SŁOWACJI, SŁOWENII, HISZPANII, SZWECJI, SZWAJCARII, TAJWANU, STANÓW ZJEDNOCZONYCH zostały zawieszone we wszystkich kanałach i platformach.

Powód: decyzja biznesowa na podstawie wniosku Centralnego Banku Rosji. Wszystkie transakcje wysyłane z Rosji będą blokowane przez Western Union.

 

AKTUALIZACJA 28.02.2022

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do wcześniejszej wiadomości o sytuacji na Ukrainie informujemy, że usługa Western Union na Ukrainie i Rosji może być w niektórych placówkach niedostępna. Wysyłka przekazów z Ukrainy jest niedostępna. Wypłaty przekazów w gotówce na Ukrainie dostępne są wyłącznie w hrywnach, oczywiście jeśli dana placówka obsługuje przekazy Western Union. Zalecana jest jednak wysyłka przekazów na Ukrainę poprzez usługę Direct to Bank, czyli bezpośrednio na konto bankowe odbiorcy w Privatbank i Monobank.

Powyższa informacja zostanie umieszczona przez Western Union w aplikacji WUPOS i będzie widoczna po zalogowaniu na stronie głównej.

 

Ważna informacja dotycząca usługi przekazów w placówkach na Ukrainie

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w niektórych placówkach Western Union na Ukrainie usługa przekazów pieniężnych może być niedostępna. Niektóre z placówek mogą być nieczynne. W związku z tym, nadawców przekazów prosimy o informowanie odbiorców przekazów o kontakt z infolinią Western Union pod numerem telefonu 8-800-2002232 celem sprawdzenia czy usługa Western Union jest dostępna w wybranej przez siebie placówce.

Powyższy numer telefonu jest kontaktem z infolinią Western Union tylko dla klientów na Ukrainie.

Numer infolinii dla Klientów dzwoniących z Polski to 800 207 606.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt na adres: westernunion@sgb.pl