KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU
Poznański Bank Spółdzielczy wdrożył zalecenia – Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona „Procedura Zgłoszeń Wewnętrznych” dedykowana jest w szczególności: obecnym lub byłym pracownikom; osobom świadczącym pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej; współpracownikom; kandydatom; dostawcom; kontrahentom; czy członkom organów Banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary
- korupcja;
- zamówienia publiczne;
- usługi, produkty i rynki finansowe;
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami;
- bezpieczeństwo transportu;
- ochrona środowiska;
- zdrowie publiczne;
- ochrona konsumentów;
- ochrona prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych;
- inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawić ja najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody np. e-mail, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych i nie objęcia ochrony jako sygnalisty.
Zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane elektronicznie – na adres e-mail: sygnalista@pbs.poznan.pl