Poznański Bank Spółdzielczy jako instytucja zaufania publicznego poczuwa się do odpowiedzialności społecznej.
Współcześnie CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu (corporate social responsibility) jest postrzegany jako rodzaj działalności strategicznej Banku. Nasz spółdzielczy charakter i rosnąca skala działalności oraz szeroki wachlarz realizacji celów naszych klientów motywuje nas do zarządzania naszym wpływem na społeczeństwo, klientów i środowisko w sposób odpowiedzialny. Liczące się banki wykorzystują narzędzia CSR do aktywnego wspierania swojego wizerunku jako firmy, instytucji zaufania publicznego, społecznie odpowiedzialnej. W Poznańskim Banku Spółdzielczym społeczna odpowiedzialności biznesu stanowi podstawy filarów strategii ESG jako elementu zarządzania oraz kreowania wizerunku banku przyjaznego klientom, społeczeństwu oraz środowisku.
Wspieramy od ponad 120 lat społeczność lokalną w ramach szeroko rozumianego CSR oraz bierzemy udział wydarzeniach kulturalnych oraz sportowych organizowanych na terenie działania Banku jak i kampaniach ogólnopolskich organizowanych przez Zrzeszenie SGB.
CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu funkcjonuje w Poznańskim Banku Spółdzielczym w następujących obszarach:
- Obszar ekonomiczny, związany jest korzyściami finansowymi poprzez oferowanie produktów i usług w sposób etyczny, rozumiany jest jako bycie etycznym;
- Obszar prawny dotyczy przestrzegania prawa; sposobu przestrzegania praw pracowniczych – relacje pomiędzy organizacją a jej pracownikami w kontekście polityki wynagradzania, socjalnej, zapobiegania dyskryminacji, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz umożliwiającej doskonalenie zawodowe;
- Obszar filantropijny w kontekście dobrego obywatelstwa. Działalność dobroczynna bez względu na korzyści finansowe firmy; obejmuje relacje pomiędzy Bankiem a społecznością lokalną w kontekście działalności charytatywnej, ochrony zdrowia publicznego, zarządzania relacjami społecznymi i gospodarczymi.
- Obszar środowisko – relacje pomiędzy organizacją a środowiskiem w kontekście przeciwdziałania zmianom klimatycznym, zrównoważonego korzystania z energii, optymalnego zarządzania zasobami Banku wewnątrz Banku i poza nim.
- Obszar zrządzenia – relacjami pomiędzy Bankiem a Członkami i Przedstawicielami Banku w kontekście dobrych praktyk, etyki działalności, przejrzystości i sprawozdawczości.
Przykład naszych działań CSR
W ramach swojej działalności CSR Poznański Bank wspiera i realizuje działania związane ze zrównoważonym rozwojem i Strategią ESG.
Bank zakupił 250 kalendarzy książkowych dla pracowników i klientów. Wybierając partnera od którego zakupione zostały kalendarze Poznański Bank kierował się zasadą realizacji Strategii ESG, w ramach której uwzględniono następujące działania:
E– środowisko – do każdego kalendarza dodano nasiona sosna wraz z instrukcją ich zasiewu
S– społeczeństwo – edukacja i zwiększanie świadomości pracowników w trosce o środowisko naturalne
G–ład korporacyjny – polityka zakupowa z uwzględnieniem zasad ESG
Zamówione przez nasz Bank kalendarze wydrukowane są na najwyższej jakości papierze posiadającym nie tylko certyfikat FSC®, ale również Cradle to Cradle Certified® na poziomie Gold.
FSC®, czyli Forest Stewardship Council® jest organizacją odpowiedzialną za certyfikację lasów oraz wszelkiego rodzaju wyrobów z drewna i papieru. Postępowanie zgodnie z wytycznymi FSC® pozwala na to, by móc pozyskać drewno, nie naruszając przy tym bogactw biologicznych i struktury lasów.
Papier charakteryzuje się wysoką nieprzezroczystością i wyjątkową gładkością powierzchni, a dzięki temu, że wytwarzany jest z bezdrzewnej, bezchlorowej masy celulozowej stanowi jedną z najbardziej przyjaznych dla środowiska odmian papieru
Posadzimy 1 drzewo za każde 100 szt. kalendarzy z linii notesowej – w ramach akcji geneLAS
Dzisiaj mamy świadomość , że dzięki naszej decyzji zakupowej i odpowiedzialnym zakupom – posadzone zostały drzewa.
Mając na uwadze nasze wspólne dobro pamiętajmy, że:
- 1 drzewo = tlen dla 10 osób przez rok
- liście drzew działają jak swoiste filtry, ograniczając zapylenie w mieście o 75%
- zasadzone przez geneLAS sosny, dzięki naszym świadomym zakupom (G) będą miały korzystny wpływ na zdrowie i samopoczucie nas samych i klientów.
Nie poprzestajemy na tym. Myślimy już o wspólnej akcji sadzenia drzew z klientami i pracownikami banku.