Korzystaj z usługi chargeback – jeśli chcesz złożyć reklamację dla płatności kartą
Co to jest usługa chargeback?
Gdy płacisz kartą, Twoje zakupy są dodatkowo chronione. Możesz otrzymać zwrot pieniędzy z transakcji, która nie została zrealizowana lub była zrealizowana nieprawidłowo.
Chargeback zabezpiecza zakupy online i w sklepach stacjonarnych oraz płatności za usługi. Dotyczy tylko kart płatniczych – nie skorzystasz z niego, kiedy płacisz gotówką czy przelewem.
Chargeback jest realizowany bezpłatnie, na wniosek użytkownika karty, przez organizacje płatnicze Visa i Mastercard na zasadach i w terminach przez nie wskazanych.
Kiedy możesz złożyć reklamację w ramach chargebacku?
- Zamówiony towar nie został dostarczony lub zamówiona usługa nie została wykonana (np. bankructwo linii lotniczych lub biura podróży, nieuczciwy kontrahent).
- Otrzymany towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem.
- Towar został przez Ciebie zwrócony, ale sprzedawca nie zwrócił pieniędzy.
Jak skorzystać z chargebacku?
Z usługi możesz skorzystać, jeżeli nie udało Ci się odzyskać pieniędzy bezpośrednio u sprzedawcy. W pierwszej kolejności skontaktuj się więc z usługodawcą lub sklepem.
Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – pomożemy odzyskać pieniądze. Skontaktuj się z nami. Przyjdź do swojego banku i złóż wniosek o zwrot środków.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/bank-sgb/reklamacje w części dotyczącej usługi chargeback.